пʼятниця, 9 грудня 2016 р.


Розробка уроку у 9 класі
 "Актуалізація опорних знань з тем: «Інформація», «Апаратне забезпечення інформаційних систем» та «Системне програмне забезпечення»" у формі Морського бою.



Тема:
Гра «Морський бій»
Актуалізація опорних знань з тем: «Інформація», «Апаратне забезпечення інформаційних систем» та «Системне програмне забезпечення»
Мета:
навчальнау невимушеній атмосфері повторити та закріпити наявні знання учнів з тем: «Інформація», «Апаратне забезпечення інформаційних систем» та «Системне програмне забезпечення»;
розвивальна – розвивати увагу, орієнтованість на розв’язання конкретних проблем й одержання чітких відповідей на питання.;
виховнапізнавальні потреби, інтерес до предмета.
Обладнання
та наочність:
комп’ютерний клас (11 комп’ютерів, операційна система Windows 7, Microsoft Office 2010, ), навчальна презентація (Морсткий бій (Презентація).pptx), мультимедійна дошка, роздатковий матеріал: поля для гри (вчителя та двох команд).
Проведення гри
Формування команд
Клас об’єднаємо у дві команди, які будуть розміщені на двох кораблях. Кожна команда повинна обрати собі капітана та підібрати назву кораблю.
Я бажаю вам цікавої подорожі й попутного вітру.
(Учні об’єднуються у дві команди, добирають назви (Наприклад, «Супербайт», «Військово-морські хакери»). Обирають капітанів.)
Сформовано команди, обрано капітанів, отже, ми можемо вирушати в далекий путь.
Повідомлення правил гри
1.     На полі вчителя розташовані кораблі двох кольорів, а також складені питання, що контролюють певну клітинку. Всі кораблі «однопалубні» (розміщені на одній клітинці)


А
Б
В
Г
Д
Е
6
І
15
5
15
ІІ
10
5
5
ІІ
10
10
5
5
4
15
5
10
І
10
15
3
І
5
15
15
ІІ
10
2
10
5
ІІ
5
15
10
1
15
5
10
10
5
І

Кожна команда одержує табличку з розташуванням її кораблів. Координати «чужих» кораблів гравцям невідомі.

А
Б
В
Г
Д
Е
6
І





5






4



І


3
І





2






1





І


А
Б
В
Г
Д
Е
6




ІІ

5

ІІ




4






3




ІІ

2


ІІ



1























2.     Команду, яка починає гру, визначає конкурс капітанів. Команда називає координати свого «пострілу». Якщо на відповідній клітинці є корабель, то ця команда одержує 15 балів і продовжує свої «постріли». Якщо в названій клітинці немає корабля, вчитель пропонує команді питання, яке зазначене в цій клітинці. У випадку правильної відповіді команда одержує відповідну кількість балів. За будь-якої відповіді хід переходить до команди-суперниці.
На обдумування команді дається від 30 с до 1 хв (для питань, складністю 5 і 10 балів) або 1-2 хв. (для питань, складністю 15)
3.     Набрані бали виводиться на табло.
4.     Гра триває доти, поки всі кораблі однієї з команд будуть «потоплені». Перемагає та команда, яка набрала максимальну суму балів.
Якщо після «знищення» всіх кораблів неможливо остаточно визначити переможця або команди бажають продовжити гру з метою змінити результат «двобою», то командам пропонується «знешкодити» декілька мін. Міни не розташовуються на «полі бою». Міни – це питання (додаток), за правильну відповідь на які дається по два бали, а за неправильну – віднімається один бал або із гри виходить учасник, який дав неправильну відповідь.
Конкурс капітанів
З правилами гри ви ознайомилися, а тепер треба визначити, яка команда першою розпочне бій. Тож проведемо конкурс капітанів. Шановні капітани, вам буде запропоновано питання, коли випустили першу у світі оптичну комп’ютерну мишу? Скільки вона коштувала? (1982 рік фірма «Mouse Systems» вартість — $100) Хто з капітанів переможе, та команда й розпочинатиме гру.
«Морський бій»
Молодці! Можна розпочинати гру. Право першого пострілу надається команді…
(На екран проектується поле бою.)
Питання, вартістю 5 балів:
1)    Які файли мають розширення .txt, .docx? (текстові)
2)    Як вплине вилучення ярлика на об'єкт, на який він указує? (ніяк)
3)    Найменша кількість клавіш на стандартній комп’ютерній клавіатурі (101)
4)    Щоб відкрити контекстне меню потрібно (натиснути праву кнопку миші)
5)    Стою з диском і гадаю,
      Де його місце? Я не знаю. (дисковод)
6)    Яка клавіша використовується для тимчасової заміни режиму введення символів (зміни регістру)? (Caps lock)
7)    Сукупність усіх програм, що забезпечують злагоджену роботу комп’ютера (програмне забезпечення)

                                                                                      
8)    Це слово використовують і в інформатиці, і стосовно автомобіля. В інформатиці так називають частину екрана, займану додатком або документом, в автомобілі – буває переднє й заднє. Назвіть це слово. (вікно)
9)    Який тип інтерфейсу в ОС Windows 7? (графічний)
10)                У перекладі з англійської Windows – це … (вікна)
Питання, вартістю 10 балів:
1)    Продовжте ряд: байт, кілобайт, мегабайт, … (гігабайт)
2)    Продовжте ряд: Видалити, Вирізати, Вставити, … (Копіювати)
3)    Засоби для довгострокового зберігання інформації. (диски)
4)    Своє ім’я хочу написати,
Тільки не можу пригадати
Як велику літеру надрукувати. (Shift+ літера)
5)    Як називається верхній рядок вікна? (рядок заголовка)
6)    Як називається основний пристрій для введення інформації? (клавіатура)
7)    Це слово використовується в інформатиці і стосовно автомобіля. В інформатиці ним називають кнопку на робочому столі Windows, в автомобілі – процес запуску двигуна. Назвіть це слово (пуск)
8)    Назвіть клавіші, які належать до службових (Ctrl, Shift, Caps Look, …)
9)    Після завантаження операційної системи на екрані монітора з’являється … (Робочий стіл)
10)                Як називається технічний пристрій для обробки, зберігання та передачі інформації? (комп’ютер)
Питання, вартістю 15 балів:
1)    Розширення імені файлу, як правило, характеризує: ... (тип даних)
2)    Перейти на російський шрифт допоможуть … (Alt, Shift)
3)    Як називається швидкодіюча електронна пам'ять, розміщена на материнській платі? (оперативна)
4)    Яка пам'ять комп'ютера призначена для довготривалого зберігання даних користувача? (зовнішня)
5)    За допомогою яких комбінації клавіш можна копіювати та вставляти об’єкти ОС? (Ctrl+C, Ctrl+V)
6)    Базовий комплекс програм, що забезпечують: курування ресурсами, керування процесами, інтерфейс (Операційна система)
7)    Спеціальний файл, який містить адресу до якогось об’єкту файлової системи (ярлик)
8)    І комп’ютери, буває,
Між собою розмовляють.
І для цього їм потрібний
Пристрій дуже необхідний –
Він комп’ютери єднає,
Телефон не оминає (модем)
Питання-міни:
1)    Обов’язкова інформація для створення ярликів (шлях до об’єкта)
2)    Після перетягування файла за допомогою затиснутої правої кнопки миші на екрані з’явиться контекстне меню з написами … (Копіювати, Перемістити, Створити ярлик, Відмінити)
3)    На що вказує розширення файла? (на тип файла. Потрібен для того, щоб ОС розпізнала, яке програмне забезпечення необхідне для обробки файла цього типу)
4)    Назвіть слово, протилежне слову «віртуальний» («реальний»)
5)    Контекстне меню – це … (меню, що викликається правою кнопкою миші)
5.     Підсумок гри
Ви сьогодні дуже добре попрацювали. А переможцем сьогоднішньої гри стала команда …

Вітаємо команду з перемогою і вручаємо грамоту, як кращій команді, що вміє вести свій корабель … в океані Знань закритими очима.

Немає коментарів:

Дописати коментар