Вчимося граючись.
Урок інформатики в 5 класі з елементами гри
Тема. Запуск
програм на виконання. Програма «Блокнот», її призначення та робота з нею
Мета: Створити умови для
ознайомлення учнів з програмою «Блокнот»; сформувати поняття про текстовий редактор та його призначення, початкові вміння і навички
набору та редагування тексту в текстовому редакторі «Блокнот»; навчити учнів дотримуватися правил набору тексту.
Впливати на розвиток
практичних навичок роботи з ПК, уваги, зосередженості, логічного і
критичного мислення та пам’яті.
Впливати на виховання самостійності
у виконанні вправ на комп’ютері.
Тин уроку: комбінований.
Обладнання:
комп'ютерний клас з ОС Windows, презентація «Пазл для 5
класу», картки-завдання з текстами, картки «Правила набирання тексту».
ХІД УРОКУ
I. Організаційний етап
Перевірка
присутності учнів та їх готовності до уроку.
II. Оголошення
теми й мети уроку
На класній
дошці заздалегідь написані у формі запитань тема уроку та цілі, що стоять
перед учнями:
• Як називається програма, що
служить для набирання та редагування тексту?
• Як користуватися найпростішим
текстовим редактором?
• Яких правил
потрібно дотримуватися, набираючи текст?
• Що таке редагування тексту та як
його здійснювати?
• Як зберегти результати роботи в
текстовому редакторі?
III. Мотивація
навчальної діяльності
- Яке призначення блокнота,
записника, що часто зустрічається серед
речей у ваших портфелях?
- Як ви
вважаєте, для чого може служити програма «Блокнот»?
IV. Актуалізація
опорних знань
Учитель транслює презентацію «Пазл
для 5-го класу», учні по черзі складають пазл, даючи відповіді на запитання.
Вчитель фіксує правильні відповіді.
V. Вивчення нового матеріалу
Правила
набору тексту. Учні сідають за центральний стіл. Учитель роздає їм картки з правилами набору тексту та зразками. Учні по черзі зачитують
правила. Разом з учителем розбирають їх.
Картка
Правила набору тексту
Набираючи
текст, слід дотримуватися таких правил:
1. Робити хоча
б один «пропуск» між словами.
2. Розділовий
знак не відривати від слова, за яким він стоїть (між ними не повинен стояти «пропуск»).
3.
Після кожного розділового знака ставити «пропуск».
4.
Після відкритих дужок або лапок відразу писати текст (див. попередній абзац).
5.
Закриті дужки або лапки ставити відразу за текстом.
6.
До і після дефіса не ставити «пропуск» (будь-який).
7.
До і після тире ставити «пропуск» (книга — джерело знань).
8.
Для переходу на початок наступного рядка натискати
клавішу Enter.
Пазл допоможе вам повторити
призначення деяких клавіш клавіатури. Для цього знайдіть відповіді на
запитання.
Робота з
програмою «Блокнот»
Учитель
роздає картки-завдання з текстом тим учням, які сіли за комп'ютери. Вмикає режим демонстрації в
програмі Power Point. Демонструючи на екрані монітора, вчитель дає відповіді на
запитання:
• Де знаходиться програма
«Блокнот»? (Шлях до програми учні записують
у зошити.)
• Поради щодо
редагування тексту
• Що таке
редагування?
• Як зберегти
результати роботи в «Блокноті»?
VI. Виконання
практичного завдання
Вчитель оголошує
завдання та критерії оцінювання (1 рядок
тексту — 2 бали, мінус 1 бал за кожну допущену помилку) та називає час
виконання завдань — 10 хв.
Взаємоперевірка і взаємооцінюваиня завдань. (Учні зберігають на дискетах написане.)
Картка-завдання
До нас на урок завітали звірі з різних куточків нашої планети. Так, з нашого краю прийшло мале Т_ _ я та великий Г_ _ _к. З далекої та спекотної Африки на свято дісталася літаком велика
компанія: В_ _ _ _ _ д («корабель пустелі»),
З_ _ _а (любителька чорного шоколаду та білосніжного
зефіру), С_ _ _ _
с (птах-велет), Н_ _ _ _ _г (гострий ріг), Ж_ _ _ф (любитель хмарок) та С_ _ н (гора). А з далекої Арктики
на прудкому О_ _ _і примчав товстий П_ _ _ _ _н.
VII. Підбиття
підсумку уроку
Усні
висновки учнів щодо досягнення цілей уроку.
Оголошення
вчителем остаточних оцінок та їх мотивація.
VIII. Домашнє завдання
Вивчити
правила набору тексту.
Немає коментарів:
Дописати коментар